/

EtusivuPalvelutKelan ajanvarausjärjestelmä

Tietoa palvelusta

Kelan ajanvarausjärjestelmässä voi tehdä, tarkastella ja perua ajanvarauksia, jotka liittyvät asiakkaan etuusasioiden hoitamiseen.

Henkilöasiakkaat eivät voi varata aikoja Kelaan ajanvarausjärjestelmän kautta. Asiakkaat voivat kuitenkin tarkastella ja perua omia ajanvarauksiaan ajanvarausjärjestelmässä. Jos henkilöllä on Suomi.fi-valtuus ”Sosiaaliturvan etuusasioiden hoitaminen” tai hän on alaikäisen lapsen huoltaja, yksityinen edunvalvoja tai edunvalvontavaltuutettu, voi ajanvarauksia tarkastella ja perua myös toisen puolesta.

Kelan yhteistyökumppanit voivat tehdä, tarkastella ja perua ajanvarauksia Kelaan asiakkaan puolesta. Kumppanilla tulee silloin olla Suomi.fi-valtuus ”Sosiaaliturvan etuusasioiden ajanvarauksen tekeminen”. Lisäksi kumppaniorganisaation Y-tunnus tulee olla lisättynä Kelan ajanvarausjärjestelmän rekisteriin.

Kelan ajanvarausjärjestelmän käyttö edellyttää aina vahvaa sähköistä tunnistautumista.

Kenelle

Kelan ajanvarausjärjestelmän käyttö edellyttää aina vahvaa sähköistä tunnistautumista.

Toimi näin

Jos olet henkilöasiakas, katso lisätietoa kela.fi:n sivuilta www.kela.fi/asiakaspalvelu.

Jos olet yhteistyökumppani, katso lisätietoa kela.fi:n sivuilta https://www.kela.fi/yhteistyokumppanit-asiakaspalvelu-ajanvaraus
Sivustolla kerrotaan mm. siitä, miten organisaation Y-tunnus lisätään Kelan ajanvarausjärjestelmän rekisteriin.

Lue lisää

Järjestäjä

Vastuu organisaatio
Kela
Tuottaja organisaatio
Kela

Hinta

Ilmainen

Paikat

, , , , , , , , , , , ,

Asiointikanavat

Ei asiointikanavia