/

EtusivuAsiointikanavatVammaispalvelujen puhelinneuvonta
Palveluohjausta ja neuvontaa asiakkaille ja yhteistyökumppaneille arkisin.
  • Ilmottautuminen

    Voit hakea palvelua sähköisesti miunpalvelut.fi-palvelussa tai tulostettavalla lomakkeella. Jos haet palvelua tulostettavalla lomakkeella, palauta se täytettynä lomakkeessa ilmoitettuun toimipisteeseen. Vammaispalvelujen puhelinpalvelusta saat neuvontaa ja apua hakemuksen täyttämisessä.

    Mihin mennessä?

    Vammaispalveluja voit saada yksilöllisen palvelutarpeen arvioinnin ja asiakassuunnitelman perustella. Palvelutarpeen arvioinnissa sosiaalihuollon ammattihenkilö arvioi yhdessä kanssasi tuen tarpeesi. Kiireellisissä tapauksissa arvioimme palvelun tarpeesi heti.

Yhteystiedot

Aukioloajat

Maanantai:08:30-10:30
Tiistai:08:30-10:30
Keskiviikko:08:30-10:30
Torstai:08:30-10:30
  • Vam­mais­ten suun ja hampaiden ter­vey­den­huolto

    Asiakkaillemme, jotka asuvat Honkalampi-keskuksessa, ovat kuntoutusjaksolla tai joiden hammashoito ei onnistu oman terveyskeskuksen hammashoidossa.

    Hinta

    Ilmainen
  • Vam­mais­pal­ve­lu­jen eri­tyis­ryh­mien asian­tun­ti­ja­pal­ve­lut

    Asiantuntijapalvelut vastaavat vaativiin erityistarpeisiin sekä kehityksen ja kuntoutuksen kysymyksiin.

    Hinta

    Ilmainen
  • Liik­ku­mi­sen tuki so­si­aa­li­huol­to­lain mukaan

    Sosiaalihuoltolain mukainen liikkumisen tuki on harkinnanvarainen ja määrärahasidonnainen sosiaalipalvelu ja perustuu palvelutarpeen arviointiin.

    Hinta

    Maksullinen
    Liikkumisen tuen asiakkailta peritään enintään paikkakunnalla käytettävissä olevan julkisen liikenteen maksua vastaava maksu tai muu siihen verrattavissa oleva kohtuullinen maksu. Maksu määräytyy matkustusalueella joko Waltti-alueilla voimassa olevien maksujen tai ELY-keskuksen määrittämien taksojen mukaisesti. Pohjois-Karjalan hyvinvointialue laskuttaa liikkumisen tuen asiakkailta kuljetuspalvelun asiakasmaksulaki 734/1992, 12 §:n mukaisesti. Laskutus toteutetaan kuukausittain jälkikäteen.